Customer Service Representative

Area

Customer Services

Location

Netherlands

Eurotank Amsterdam B.V. (ETA) is onderdeel van European Tank Terminal BV, een van ‘s werelds toonaangevende leveranciers van opslag voor energie en andere essentiële producten zoals chemicaliën. European Tank Terminal BV is gelegen op belangrijke scheepvaartknooppunten en bevoorradingsgateways en biedt meer dan 10 miljoen kubieke meter opslagcapaciteit op vijf continenten.

In het kader van onze groeiambities en energie transitie zijn wij per direct op zoek naar versterking op onze Customer Services afdeling.

CS Representative

Als CS Representative ben je de schakel tussen de klant en de interne organisatie. Jij bent de spin in het web en degene die proactief handelt en contact heeft met de klant. Deze functie maakt dan ook het verschil voor de klant en vervult voor ETA een zeer belangrijke rol.

Je bent analytisch sterk en communicatief vaardig.

Je bent een teamspeler en vindt het leuk om als onderdeel te fungeren van het bredere commerciële team binnen ETA. Samen met je collega’s van het team Customer Services (CS) Operations en HSE speel je een cruciale rol in het adviseren van onze klanten binnen de afspraken die wij met ze gemaakt hebben.

  • Je vertaalt de wensen van de klant naar interne orders;
  • Je collega’s van douane helpen je in bij douane vraagstukken;
  • Je zorgt ervoor dat je de klanten en de interne organisatie informeert en weet daarin de juist beslissingen te maken;
  • Je bent nauwkeurig en kan ook tegendruk geven;
  • Doordat er veel verschillende aanvragen komen weet je overzicht te houden en kan je goed prioriteren;
  • Hiërarchisch rapporteer je aan de CS Coördinator onderhoud je een functionele relatie met de Commercial Manager;
  • Je draait mee in een consignatiedienst gebaseerd op een rooster die in overleg met het team ruim van te voren wordt afgestemd.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Proactief meedenken met de wensen van onze klanten waarbij je balanceert tussen de mogelijkheden van de terminal;
  • Overleg met de afdelingen Operations, Maintenance en HSE;
  • Administratieve verwerking en afhandeling van klantorders in de verschillende systemen;
  • Goed samenwerken met je CS collega’s je houdt elkaar op de hoogte;
  • Prioriteiten stellen en communicatief zeer sterk.

Waar we naar op zoek zijn

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring (Ervaring in de olie – en gasindustrie is een pré);
  • Dynamische persoonlijkheid, assertief en enthousiast;
  • Hands on mentaliteit;
  • Gestructureerd en nauwkeuring;
  • Analytisch vermogen, kritische houding en omgevingsbewust;
  • Communicatief vaardig;
  • Zelfredzaam en doorzettingsvermogen;
  • Resultaat gedreven en denkend in oplossingen;
  • Ervaring met ERP systemen;
  • Ervaring met Word, Excel;
  • Nederlands en Engels vloeiend in woord en geschrift;
  • Fulltime functie 40 uur waarbij we werken met dag, middag en avond diensten zodat we de klant optimaal kunnen bedienen.

Wat wij hebben te bieden

Je zal terecht komen in een dynamische en internationale omgeving, in een groeiend bedrijf met de nodige financiële daadkracht, waarin de energietransitie centraal staat.

Je zal deel uit maken van een enthousiast, gedreven en ambitieus team, waarin voldoende ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling.

Wij bieden eerst een contract voor bepaalde tijd met de nadrukkelijke intentie deze om te zetten naar een onbepaalde tijd.

Bovenop een salaris (conform onze CAO, schaal H) bieden we:

  • 30 vakantiedagen
  • Reiskostenvergoeding
  • Consignatiedienstvergoeding
  • Vakantiegeld 8,33%
  • Pensioenregeling
  • Bedrijfsafhankelijke bonus per jaar
  • Ontwikkelingsmogelijkheden (incl. opleidingen/cursussen)

Solliciteer voor deze positie

Voel jij je aangesproken? Stuur dan je profiel / CV naar support@europeantankterminalbv.nl

De sollicitatieprocedure:

1e gesprek: CS Coördinator en HR

2e gesprek: Commercial Manager en een collega uit het team waar je komt te werken.

Apply for this position

Share this

Hiring Process

Preparing

We invite you to take a look through our website to get an insight into our business, our values, our ambitions and our peoples

When you are ready to apply, the first step is simple: submit your application through our website or via LinkedIn. You will need to upload your resume and any other relevant documents specified in the job description, such as a portfolio. We also encourage you to write and upload a short cover letter explaining why you are a great fit for the role.

Do you already know someone at European Tank Terminal BV? If so, they may be open to sharing their experiences, answering any questions, and even introducing you as a referral candidate.

We embrace diversity, inclusivity and non-discrimination in our hiring practices, and are open to people of all backgrounds. We recognize that different applicants may have different needs, so feel free to share any support needs with our recruiter, for example due to any type of disability. It is in our interest to help you show us the best, most comfortable version of who you are.

Screening

Once we have received your application, our recruitment team will review it to see if your skills and experience align with the role.

If we think you could be a good fit, we may schedule a quick phone or video call to get to know you a little better. This is a chance for us to learn more about your background and for you to ask any questions you might have about the role or our company. We will also discuss your experience with the hiring manager or panel.

If we think you might be a better fit for a different position within our organization, now or in the future, we will contact you and discuss the opportunity and/or next steps.

Selecting

If things go well during the initial screening, you will move onto the next interview

We want this to be a two-way conversation—because this is also your opportunity to find out more about whether you would like to work with us and make European Tank Terminal BV the next step in your career. The process and the number of interviews depending on the seniority level and the location of the role. All candidates for the same position will follow the same process.

Depending on the role we might ask you to prepare a technical task or business case or ask you to complete a short personality assessment, a skills assessment, or a full day in-person assessment. The purpose of this is to give us a better sense of how you approach problem-solving, your leadership style and/or how you would apply your skills to the role.

You are also welcome to ask for an extra interview or an orientation day at the terminal or office, if you need further conversations or in-person experience to make your decision.

Hiring

We value your time and effort and will do our utmost to provide feedback as quickly as possible.

Whether it’s an offer or constructive feedback, we will try to communicate clearly with you about the next steps.

If you are offered the role, be available to answer any questions you might have. We know that changing jobs is something you don’t do every day and is a major life event, so we’ll try to support you as well as we can.

Good luck, and we can’t wait to meet you!